Ugrás a tartalomhoz

Nyomtatványok - Adatszolgáltatás e-mailen, 2020

Tisztelt Adatszolgáltató!

 

Az Országos Statisztikai Adatfelvételi Programról (OSAP) szóló kormányrendeletben meghatározott egyes adatgyűjtések tekintetében az adatszolgáltatást 2013. január 1-jétől a KSH-ELEKTRA rendszeren kell teljesíteni.

 

A 2020. évben küldendő adatlapok többsége, amelyek kötelezően KSH-Elektra rendszeren keresztül küldendőek csak mintaként, PDF formátumban tesszük közzé. Azon néhány adatgyűjtés esetében, melyek még nem tartoznak a KSH-ELEKTRA körbe, továbbra is lehetőséget biztosítunk az e-mail-ben történő adatszolgáltatásra.

 

Adatszolgáltatás e-mailen:

 

Azon néhány adatszolgáltatás esetén, amelyek nem elektronikusan küldendőek, letöltheti és e-mailen csatolt állományként visszajuttathatja a kérdőíveket.
A kérdőívek EXCEL, a kitöltési útmutatók és a segédletek EXCEL, illetve WORD formátumban találhatók meg a honlapon. A kérdőívek beküldési címe azok borítólapján (az excel fájlok „elolap” elnevezésű munkalapján) került feltüntetésre, de a képernyő bal oldalán lévő, Kérdőívek beküldési címe menüpontra kattintva megjelenő táblázatban is megtalálható.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a beküldési e-mail cím (a postai címhez hasonlóan) adatszolgáltatásonként eltérő lehet!

 

Honlapunkon a 2020. évben esedékes 2019. évi éves, valamint 2020. évi évközi adatgyűjtések megtekintésére és letöltésére van lehetőség.

 

  • Az EXCEL formátumban megjelenített kérdőíveket a Mentés másként menüponttal saját gépére töltse le (kattintson a kérdőív ikonjára a jobb egérgombbal, és a megjelenő helyi menüből válassza ki a "Mentés másként..." ("Save target as...") parancsot) és a továbbiakban ezen a fájlon dolgozzon.


  • A kérdőívek számítógépes kitöltése feltételezi a Microsoft Excel rutinszerű használatát.


  • A kérdőívek oldalai egy fájlon belül több munkalapon találhatók! A megnyitott kérdőíven az egyes oldalak között a bal alsó sarokban lévő munkalapfülekre kattintva mozoghat.


  • Egy munkalapon belül az ENTER vagy a TAB billentyűvel, illetve egérrel mozoghat. A táblázatokon belüli, illetve táblázatok közötti mozgás iránya az "Eszközök" menü, "Beállítások" almenüpontjában, a "Szerkesztés" lapon állítható. Az "ENTER után továbblép" pontban megadhatja azt az irányt (jobbra, lefelé), amelyet a kitöltéshez ideálisnak tart.


  • Előfordulhat, hogy egyes kérdőívek oldalait másolni (sokszorozni) kell. Ilyen eset pl. ha egy adott oldalon lévő táblá(ka)t több településre, tevékenységre stb. kell kitölteni. A munkalap másolásának menete: a képernyő bal alsó sarkában található munkalapfülön a jobb egérgombbal kattintva megjelenik egy helyi menü. Ebből ki kell választani a "Másolás vagy áthelyezés..." parancsot. A párbeszédpanelen meg kell adni az új munkalap(ok) helyét (javasoljuk, hogy ez a munkafüzet vége legyen). A párbeszédpanelen a "Legyen másolat" négyzetet be kell jelölni!


  • Az előlapokon leggyakrabban előforduló azonosító adatok:
    • Törzsszám: a vállalkozás statisztikai számjelének első 8 számjegye (megegyezik az adószám első 8 számjegyével).
    • Szakágazat: a vállalkozás statisztikai számjelének 9-12. számjegye.
    • Megyekód: a vállalkozás statisztikai számjelének utolsó két számjegye (általában az adatszolgáltató székhely szerinti megyekódja). A lehetséges értékek:

01  Budapest
02  Baranya megye
03  Bács-Kiskun megye
04  Békés megye
05  Borsod-Abaúj-Zemplén megye
06  Csongrád megye
07  Fejér megye
08  Győr-Moson-Sopron megye
09  Hajdú-Bihar megye
10  Heves megye
11  Komárom-Esztergom megye
12  Nógrád megye
13  Pest megye
14  Somogy megye
15  Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
16  Jász-Nagykun-Szolnok megye
17  Tolna megye
18  Vas megye
19  Veszprém megye
20  Zala megye

Az előlapon szereplő egyéb azonosító adatok (szervezet neve, címe stb.) az ellenőrzés szempontjából szintén nagyon fontosak, kérjük ezen mezőket se hagyják üresen.

 

  • Kérjük, hogy az adatbevitel során az egész számok tagolására ne használjon semmilyen szimbólumot (pont, vessző, szóköz). Tizedestört beírásakor ne pontot, hanem a numerikus billentyűzeten szereplő vesszőt használja (kivéve, ha az EXCEL, illetve a WINDOWS beállítása angol nyelvű).


  • Szükség esetén forduljon az adatgyűjtés felelős munkatársához, akinek nevét és elérhetőségét a Munkatársak elérhetőségei menüpont alatti táblázatban találja meg.


  • Egyes, nómenklatúrákat tartalmazó kérdőívek év közben is változhatnak!