A kiadvány oldalai között a képernyő szélein megjelenő nyilakkal lapozhat:
előre a következő fejezetre | |
vissza az előző fejezetre | |
lefelé a következő grafikonhoz | |
felfelé az előző grafikonhoz |
A navigáláshoz a következő billentyűket is használhatja:
szóköz | lapozás előre |
---|---|
→ | előre a következő fejezetre |
← | vissza az előző fejezetre |
↓ | lefelé a következő grafikonhoz |
↑ | felfelé az előző grafikonhoz |
Home | ugrás az első oldalra |
End | ugrás az utolsó oldalra |
F | váltás teljes képernyős módra |
Kelet-Közép-Európa, köztük Magyarország a 2000-es évek elején vált népszerűvé a globális szolgáltatói piac számára, mivel többek között vonzó gazdasági környezetet, kedvező adózást és jogi környezetet, fejlett infrastruktúrát kínált, továbbá a központok letelepedését a más európai országokéhoz képest alacsonyabb bérek is vonzották.
Az üzleti szolgáltató központ (angolul: Shared Service Center, rövidítve: SSC) a vállalkozások fő tevékenységének támogatására jön létre, amely sokszor nemzetközi szinten működik, és a tevékenységek kiszervezésével jár, akár a vállalatcsoporton belül, akár azon kívül. Az üzleti szolgáltatások lehetnek operatív (viszonylag standardizált) és tudás-intenzív (ügyfélspecifikusabb) üzleti szolgáltatások.
A Központi Statisztikai Hivatal 2021-ben második alkalommal mérte fel a hazai szolgáltató központok tevékenységét (pl. pénzügy, számvitel, logisztika, marketing, értékesítés, informatika, helpdesk). A tapasztalatok szerint a tevékenységek köre folyamatosan bővül. Bár ezek a tevékenységek jól beazonosíthatók a TEÁOR nómenklatúrában, a feladatok szolgáltató központokba történő kiszervezése és működtetése nem rendelkezik tevékenységi besorolással, így a magyarországi üzleti szolgáltató központok beazonosítása több forrásból történik.
A hazánkban működő szolgáltató központok átlagosan 10 évesek a Hungarian Service & Outsourcing Association (rövidítve: HOA) felmérései alapján. Két jelentős érdekvédelmi szervezet segíti a szolgáltató központokat: a Hungarian Investment Promotion Agency (HIPA), mely a Külgazdasági és Külügyminisztérium irányítása alatt működő, befektetésösztönzéssel foglalkozó, menedzser-tanácsadó ügynökség és a HOA, mely nyílt, független szakmai szervezet.
Összefoglaló táblák (STADAT):
9.1.1.17. Magyarországon működő szolgáltató központok száma, teljes- és nem teljes munkaidőben alkalmazásban állók állományi létszáma, havi bruttó átlagkeresetük alakulása nemzetgazdasági ág szerint
9.1.2.16. Magyarországon működő szolgáltató központok száma, teljes- és nem teljes munkaidőben alkalmazásban állók állományi létszáma, havi bruttó átlagkeresetük alakulása régiók szerint
Elérhetőségek:
kommunikacio@ksh.hu
Lépjen velünk kapcsolatba
Telefon: (+36–1) 345–6789
www.ksh.hu