Methodological remarks
The Használtautó.hu - HCSO experimental statistics were created in the framework of a cooperation agreement with Használtautó.hu Ltd. The database under study is the total supply data set of car advertisements managed by Használtautó.hu, for the 6th, 15th and 24th of each month. With the exception of Figure 4, which shows the variation over time, duplicates have been filtered out to produce statistics for the whole month. If an advertisement has a changed asking price within the month, the price in the statistics is the average of the three days of the month.
Cases where a statistically relevant data gap or data error occurred were removed from the dataset. In addition, vehicles less than one year old, vehicles with 0 kilometres and vehicles less than HUF 50,000 were filtered out.
The fuel types distinguished by Használtautó.hu were classified in simplified categories. The table below shows the matching:
Használtautó.hu kategóriája
Kísérleti statisztika kiadvány kategóriája
Dízel
Dízel
Benzin
Benzin
Benzin/gáz
Egyéb
Dízel/gáz
Egyéb
Hibrid (benzin)
Hibrid
Hibrid (dízel)
Hibrid
Hibrid
Hibrid
Elektromos
Elektromos
LPG
Egyéb
CNG
Egyéb
Hidrogén/elektromos
Egyéb
Etanol
Egyéb
Gáz
Egyéb
Biodízel
Egyéb
Egyéb
Egyéb
Üres
Üres
Regressziós modellel kerültek megvizsgálásra a használt autók árának komponensei. Ez az eljárás számszerűsíti a parciális hatásokat, feltételezve minden más tényező változatlanságát. A modellben függő változóként a gépjárművek kínálati árának természetes alapú logaritmusa került felhasználásra, amely a következő független változókkal lett magyarázva:
-
a gépkocsi életkora években, interakciókban az öt üzemanyag-típussal (benzin, dízel, hibrid, elektromos és egyéb)
-
futásteljesítmény 1 000 km-ben
-
hengerűrtartalom 100 cm3-ben
-
teljesítmény kilowattban
-
az autó állapota dummy változókként (kitűnő, normál, megkímélt, sérülésmentes, újszerű, sérült/hibás)
-
márkacsoportok
A márkák csoportosítása Ward klaszterezéssel lett létrehozva, amellyel 8 elkülönülő kategória került megalkotásra a következő változók alapján: kínálati ár, életkor, futásteljesítmény, hengerűrtartalom, teljesítmény. A folyamatból kizárásra kerültek a 10 esetnél kevesebbel rendelkező periferikus márkák, amelyek az adatállomány körülbelül 0,1%-át tették ki.
A regressziós modell esetén a heteroszkedaszticitás tesztek, valamint a normalitásvizsgálatok kielégítő eredményt mutattak.
Methodological remarks
The Használtautó.hu - HCSO experimental statistics were created in the framework of a cooperation agreement with Használtautó.hu Ltd. The database under study is the total supply data set of car advertisements managed by Használtautó.hu, for the 6th, 15th and 24th of each month. With the exception of Figure 4, which shows the variation over time, duplicates have been filtered out to produce statistics for the whole month. If an advertisement has a changed asking price within the month, the price in the statistics is the average of the three days of the month.
Cases where a statistically relevant data gap or data error occurred were removed from the dataset. In addition, vehicles less than one year old, vehicles with 0 kilometres and vehicles less than HUF 50,000 were filtered out.
The fuel types distinguished by Használtautó.hu were classified in simplified categories. The table below shows the matching:
Használtautó.hu kategóriája | Kísérleti statisztika kiadvány kategóriája |
---|---|
Dízel | Dízel |
Benzin | Benzin |
Benzin/gáz | Egyéb |
Dízel/gáz | Egyéb |
Hibrid (benzin) | Hibrid |
Hibrid (dízel) | Hibrid |
Hibrid | Hibrid |
Elektromos | Elektromos |
LPG | Egyéb |
CNG | Egyéb |
Hidrogén/elektromos | Egyéb |
Etanol | Egyéb |
Gáz | Egyéb |
Biodízel | Egyéb |
Egyéb | Egyéb |
Üres | Üres |
Regressziós modellel kerültek megvizsgálásra a használt autók árának komponensei. Ez az eljárás számszerűsíti a parciális hatásokat, feltételezve minden más tényező változatlanságát. A modellben függő változóként a gépjárművek kínálati árának természetes alapú logaritmusa került felhasználásra, amely a következő független változókkal lett magyarázva:
-
a gépkocsi életkora években, interakciókban az öt üzemanyag-típussal (benzin, dízel, hibrid, elektromos és egyéb)
-
futásteljesítmény 1 000 km-ben
-
hengerűrtartalom 100 cm3-ben
-
teljesítmény kilowattban
-
az autó állapota dummy változókként (kitűnő, normál, megkímélt, sérülésmentes, újszerű, sérült/hibás)
-
márkacsoportok
A márkák csoportosítása Ward klaszterezéssel lett létrehozva, amellyel 8 elkülönülő kategória került megalkotásra a következő változók alapján: kínálati ár, életkor, futásteljesítmény, hengerűrtartalom, teljesítmény. A folyamatból kizárásra kerültek a 10 esetnél kevesebbel rendelkező periferikus márkák, amelyek az adatállomány körülbelül 0,1%-át tették ki.
A regressziós modell esetén a heteroszkedaszticitás tesztek, valamint a normalitásvizsgálatok kielégítő eredményt mutattak.