Használtautó.hu – KSH, 2025. augusztus

hasznaltauto.hu logo KSH logo

Közzétéve: 2025. szeptember 19.

A használt autók piacán meghirdetett személygépkocsik közel 90%-a 10 millió forint alatti

1. ábra

A használt autók piacán hazánkban 2025 augusztusában a megjelent hirdetések 39,3%-a 2,5 millió forint alatti, 26,6%-a 2,5–5 millió forint közötti, 21,0%-a 5–10 millió forint közötti és 13,1%-a 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált. 2024 augusztusához viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 2,8 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 0,6 százalékponttal növekedett. Az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 1,8-cal, és a 10 millió forint feletti hirdetések aránya több mint 0,4 százalékponttal emelkedett. Az összes hirdetést figyelembe véve idén augusztusban a kínálati átlagár 5 500 000, az előző év azonos időszakában pedig 5 300 000 forint volt.

A használt autók piacának csaknem felét benzines autók teszik ki

2. ábra

A használtautó-piac internetes hirdetései augusztusban túlnyomórészt, közel 50%-ban (51 340 darab) benzinmeghajtású, 40,8%-ban (42 180 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 3,9%-ban (4080 darab), az elektromosok 5,3%-ban (5480 darab), az egyéb1 meghajtásúak pedig 0,2%-ban (260 darab) szerepeltek a felhozatalban. 2024 augusztusához képest 1620-szal kevesebb használt gépjármű volt elérhető. A Használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 35,0%, míg az egyéb meghajtásúaké 4,0%-kal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 2,3%-kal, a dízelmeghajtású autók száma 4,0%-kal, míg a hibridmeghajtású autók száma 1,7% -kal csökkent.

A dízelautók átlagosan több mint 40%-kal több kilométert futottak, mint a benzinesek

3. ábra

A használt autók életkora és a megtett kilométerek között pozitív kapcsolat figyelhető meg. A futásteljesítmény tekintetében nagy eltérés mutatkozik a két legnagyobb részt kitevő üzemanyagtípus között. A meghirdetett benzines autók átlagosan 156 000, a dízelautók 222 000 kilométert tettek meg, vagyis a dízelmeghajtású autók 41,8%-kal több kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,4 évesek voltak. Az augusztusban meghirdetett benzines és dízeles gépjárművek által megtett kilométerek száma 0,6, illetve 2,3%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A benzines személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 0,7%-os, míg a dízelesek esetében 3,3%-os emelkedés volt megfigyelhető.

A hibridautók a legdrágábbak jelenleg a használtautó-piacon

4. ábra

A használt autók átlagárait meghajtás szerinti bontásban vizsgálva azt látjuk, hogy jelenleg a piacon a hibridgépjárművek a legdrágábbak (átlagáruk 2025 augusztusában: 12 210 000 forint), esetükben egy év alatt 3,1%-os növekedés következett be. Ezzel szemben az elektromos gépjárművek ára egy év alatt 5,2%-os csökkenést mutatott. A vizsgált időszakban a benzines és a dízeles személygépjárművek ára hasonló mértékben változott, egymáshoz közeli átlagárakkal. A megfigyelt hónapokban a dízelüzemű autók átlagosan 5,8%-kal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az öt vizsgált járműkategória közül az egyéb kategóriába tartozó modellek bizonyultak a legolcsóbbnak.

Az augusztus hónapra vonatkozó adatok alapján elmondható, hogy több tényező befolyásolja a használt autók árát.2

Minden más tényező változatlansága mellett, egy benzines autó minden egyes évvel 6,9%-ot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében ez 7,9%-os. Az elektromos személygépjárműveknél 8,0, a hibrideknél 6,1, míg az egyéb meghajtásúak esetén 5,8% az évenkénti átlagos árcsökkenés.

Minden megtett ezer kilométer 0,2%-kal csökkenti a gépjárművek árát.

Míg a hengerűrtatalom 100 köbcentiméterrel való növekedése 3,3%-kal emeli az autó értékét, addig a teljesítmény 10 kilowattos növekedése 3,8%-kal.

A normál állapotú gépjárművekhez képest a kitűnő állapotúak átlagosan 24,7%-kal drágábbak, a megkíméltek 12,5, a sérülésmentesek 22,7, az újszerűek pedig 27,7%-kal haladják meg a referenciakategóriát. A sérült, hibás autók ára átlagosan 58,9%-kal alacsonyabb ugyanezen a viszonyítási alapon.

A Volkswagen továbbra is vezeti a meghirdetett autómárkák listáját

5. ábra

A 10 legnépszerűbb márka sorrendje a vizsgált időszak alatt viszonylagos stabilitást mutat. 2024 januárja óta megfigyelhető egy hosszabb távú hirdetésszám csökkenés a brandek között, ugyanakkor 2025 januárjától kisebb emelkedés volt tapasztalható. Augusztus hónapban a legtöbb hirdetéssel a Volkswagen rendelkezett, több mint 7000 esettel, melyet a BMW követett mintegy 6500 hirdetésmennyiséggel. A 3–4. helyek között változás következett be, a Ford az utolsó megfigyelési időpontban megelőzte az Opelt. Mindkét márka 5500 fölötti esetszámmal rendelkezett. Őket követte a Mercedes-Benz 5500 körüli hirdetésszámmal, majd jóval alatta az Audi 4500 fölötti esettel. Nem történt változás a Škoda, a Toyota és a Renault esetében, ezek a márkák augusztusban 2700–3600 közötti hirdetési mennyiséggel szerepeltek a kínálatban. Az utolsó helyen azonban változás történt, a 10. helyre a Kia lépett, ezzel kiszorítva a Peugeot-t. Mindkét márka hirdetésszáma megközelítette a 2200-at.

A tíz legnépszerűbb márka átlagos életkora 11,9 év

6. ábra

A 10 legnépszerűbb márka életkorában lassú, de konzekvens emelkedés látható a vizsgált időszakban. Az Opel, a Renault és a Volkswagen márkákhoz tartoznak a legidősebb gépkocsik, augusztus hónapban átlagosan 13–14 év közöttiek. Őket követi a Ford, a Mercedes-Benz és a Toyota 11,9–12,5 évvel. Az augusztusi adatok alapján a következő három márka jól elkülönül egymástól átlagos életkor szerint: az Audi több mint 11,5, a BMW több mint 11, míg a Škoda kevesebb mint 10,5 évvel. A 10. legnépszerűbb autómárka a Kia, egyben a Használtautó.hu kínálatának legfiatalabb szereplője a maga 9,3 évével.

A tíz legnépszerűbb márka kínálati ára átlagosan 5 800 000 Ft

7. ábra

A Használtautó.hu-n a legtöbb használtautó-hirdetéssel rendelkező 10 márka kínálati átlagára stabilitást mutat. Jól kirajzolódnak a márkák közötti minőségbeli különbségek. A három nagy német prémiumgyártó – a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi – jól elkülönülve vezetik a sorrendet. Őket a hétköznapibb márkák követik: a Kia, a Toyota, a Škoda és a Volkswagen egy csoportban, 4,5–5,2 millió forintos ár körül. A Ford ettől kissé lemaradva 4 000 000 forint alatt szerepel a kínálatban, végül szintén egy csoportban a legutolsó sávot a Renault és az Opel képviseli 3 000 000 forint alatti értékkel.

Az Audi A6 átlagára a legmagasabb a legnépszerűbb autómodellek között

8. ábra

A Használtautó.hu-n augusztusban meghirdetett 10 legnépszerűbb modell közül az Audi A6 gépjármű átlagára volt a legmagasabb (7 200 000 forint), a Suzuki Swifté pedig a legalacsonyabb (1 600 000 forint). Életkor szerint átlagosan a Kia Ceed volt a legfiatalabb, kevesebb mint 8,8 évvel, a Suzuki Swift a legidősebb, körülbelül 17,9 évvel. A 10 leggyakoribb modell esetében az átlagárat és az átlagéletkort tekintve a modellek között nem figyelhetünk meg korrelációt ebben a hónapban.

A 2024 augusztusi sorrendhez képest a 2025 azonos időszakában 6 helyen is változás történt a 10 leggyakoribb modell esetében, amelyet az alábbi táblázat foglal össze:

1. tábla

A 10 leggyakoribb modell 2024 augusztusában és 2025 augusztusában

Sorrend 2024. augusztus 2025. augusztus
1. Ford Focus Ford Focus
2. Škoda Octavia Škoda Octavia
3. Audi A4 Audi A4
4. Audi A6 Kia Ceed
5. Ford Mondeo Suzuki Swift
6. Renault Megane Audi A6
7. Ford Fiesta Ford Mondeo
8. Suzuki Swift Ford Fiesta
9. Kia Ceed Renault Megane
10. Audi A3 Audi A3

A Kia Ceed egy év alatt a 9. helyről a 4. helyre lépett elő, míg a Suzuki Swift a 8.-ról a 5.-re. Emellett az Audi A6 a 4. helyről a 6.-ra csúszott vissza, a Ford Mondeo a 5. helyről a 7.-re, a Ford Fiesta a 7.-ről a 8.-ra, míg a Renault Megane pedig a 6.-ról a 9.-re esett vissza.

A kínálati átlagárak tekintetében a Suzuki Swift emelkedett a legnagyobb mértékben, 9,6%-kal, a Ford Mondeo ezzel ellentétben 10,7%-os csökkenést mutatott egy év alatt. Az életkort elemezve egyedül a Ford Mondeonál figyelhetünk meg stagnálást, míg a többi modell esetén mérséklődés következett be. A legnagyobb visszaesést a Kia Ceed produkálta, 12,9%-kal.

Módszertan

A Használtautó.hu és a KSH kísérleti statisztika ismertető

Archívum

Lábjegyzetek

  1. Az egyéb kategóriába tartoznak a benzin/gáz, a dízel/gáz, az LPG, a CNG, a hidrogén/elektromos, az etanol és az egyéb meghajtású személygépjárművek.

  2. A modellezéshez lineáris regressziót alkalmaztunk, a kínálati ár logaritmusát vettük függő változóként. A modell magyarázó ereje 82,7%, a becslés során az autók márkáit is figyelembe vettük.