Használtautó.hu – KSH, 2025. november
Közzétéve: 2025. december 16.
A használt autók piacán meghirdetett személygépkocsik közel 90%-a 10 millió forint alatti
1. ábra
2025 novemberében a hazai használtautó-piacon megjelent hirdetések árfekvés szerinti megoszlása a következőképpen alakult: a kínált személygépkocsik 37,7%-a volt 2,5 millió forint alatti, 27,9%-a 2,5–5 millió forint közötti, 22,2%-a 5–10 millió forintos árkategóriába tartozott, míg 12,2%-uk 10 millió forint fölötti árral várta a vevőket. 2024 novemberéhez viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 3,8 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 1,5 százalékponttal növekedett. Továbbá az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 2,2 százalékponttal szintén növekedett, azonban a 10 millió forint feletti hirdetések aránya stagnált. Az összes hirdetést figyelembe véve idén novemberben a kínálati átlagár 5 500 000, míg az előző év azonos időszakában 5 400 000 forint volt.
A használt autók piacának csaknem felét benzines autók teszik ki
2. ábra
A használtautó-piac internetes hirdetései novemberben túlnyomórészt, közel 50%-ban (55 560 darab) benzinmeghajtású, 41,2%-ban (46 610 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 4,5%-ban (5150 darab), az elektromosok 5,0%-ban (5660 darab), az egyéb1 meghajtásúak pedig 0,2%-ban (280 darab) szerepeltek a felhozatalban. 2024 novemberéhez képest 3850-nel több használt gépjármű volt elérhető. A Használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 30,1%-kal, a hibrideké 16,8%-kal, továbbá az egyéb meghajtásúaké 16,7%-kal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 2,9%-kal és a dízelmeghajtású autók száma 0,4%-kal növekedett.
A dízelautók átlagosan közel 43%-kal több kilométert futottak, mint a benzinesek
3. ábra
A használt autók életkora és a megtett kilométerek között pozitív kapcsolat figyelhető meg. A futásteljesítményt tekintetében nagy eltérés mutatkozik a két legnagyobb részt kitevő üzemanyagtípus között. A meghirdetett benzines autók átlagosan 154 000, a dízelautók 220 000 kilométert tettek meg, vagyis a dízelmeghajtású autók 42,9%-kal több kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 13,7, a dízeles autók 12,3 évesek voltak. A novemberben meghirdetett dízeles gépjárművek által megtett kilométerek száma 0,5%-kal növekedett, míg a benzineseké 1,3%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A dízeles személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 1,7%-os emelkedés, míg a benzinesek esetén 0,7 %-os csökkenés volt megfigyelhető.
Árban felzárkóztak a hibridautók mellé az elektromosok jelenleg a használtautó-piacon
4. ábra
A használt autók átlagárait meghajtás szerinti bontásban vizsgálva azt látjuk, hogy jelenleg a piacon a hibrid és az elektromos gépjárművek kínlati átlagára közel azonos: a hibrid esetében 2025 novemberében 11 540 000, míg az elektromos autóknál 11 570 000 forint átlagértéket tapasztalhattunk. A hibrid autók esetében ez 4,7%-os, míg az elektromosok esetében 8,5%-os árcsökkenést jelent egy év alatt. A vizsgált időszakban a benzines és a dízeles személygépjárművek ára hasonló mértékben változott, egymáshoz közeli átlagárakkal. A megfigyelt hónapokban a dízelüzemű autók átlagosan 5,5%-kal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az öt vizsgált járműkategória közül az egyéb kategóriába tartozó modellek bizonyultak a legolcsóbbnak.
A november hónapra vonatkozó adatok alapján elmondható, hogy több tényező befolyásolja a használt autók árát.2
Minden más tényező változatlansága mellett, egy benzines autó minden egyes évvel 7,0%-ot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében a csökkenés 7,9%-os. Az elektromos személygépjárműveknél 7,8, a hibrideknél 6,3, míg az egyéb meghajtásúak esetén 6,5% az évenkénti átlagos árcsökkenés.
Minden megtett ezer kilométer 0,2%-kal csökkenti a gépjárművek árát.
Míg a hengerűrtatalom 100 köbcentiméterrel való növekedése 3,5%-kal növeli az autó értékét, addig a teljesítmény 10 kilowattos növekedése 3,7%-kal.
A normál állapotú gépjárművekhez képest a kitűnő állapotúak átlagosan 20,9%-kal drágábbak, a megkíméltek 10,7, a sérülésmentesek 18,5, az újszerűek pedig 22,2%-kal haladják meg a referenciakategóriát. A sérült, hibás autók ára átlagosan 59,7%-kal alacsonyabb ugyanezen a viszonyítási alapon.
A Volkswagen továbbra is vezeti a meghirdetett autómárkák listáját
5. ábra
A vizsgált időszak alatt a 10 legnépszerűbb márka sorrendje viszonylagos stabilitást mutatott. 2024 januárja óta tartósan csökkenő tendencia figyelhető meg a hirdetésszámok tekintetében a brandek között, ugyanakkor 2025 januárjától kisebb emelkedés volt tapasztalható. Novemberben a legtöbb hirdetéssel a Volkswagen rendelkezett, amely 7700–7900 közötti esettel vezette a rangsort. A hónap végén a 2. és a 3. helyezett helyet cserélt: a Ford megelőzte a BMW-t, mindkét márka 6300–6500 közötti hirdetésmennyiséggel rendelkezett. A 4. helyet az Opel foglalta el, mintegy 6100–6200-as esetszámmal. Az 5. helyen a Mercedes-Benz állt 5700 fölötti, majd az Audi 4800–4900 közötti hirdetésszámmal. A 7. és 8. helyen szintén változás történt, a hónap közepén a Toyota megelőzte a Škodát: november mindkét márka 3600–3900 közötti hirdetésmennyiséggel rendelkezett. Az utolsó két helyezés változatlan maradt, az előző hónapban is a 9. helyet a Renault, a 10. helyet a Kia foglalta el: november hónap folyamán a Renault esetében 3000 fölötti, míg a Kia közel 2700 hirdetésszámmal szerepelt a Használtautó.hu kínálatában.
A tíz legnépszerűbb márka átlagos életkora 11,7 év
6. ábra
A 10 legnépszerűbb márka életkorában hosszú távon lassú, de konzekvens emelkedés látható, azonban rövid távon csökkenés tapasztalható a megfigyelt időszakban. Az Opel, a Renault és a Volkswagen márkákhoz tartozó gépkocsik rendelkeznek a legidősebb átlagéletkorral, mely november hónapban 12,7–13,7 év között mozgott. Őket követi a Ford és a Mercedes-Benz 11,8–12,2, majd a Toyota és az Audi, melyek átlagosan 11,4–11,6 évesek. A novemberi adatok alapján az utolsó három márka jól elkülönül egymástól átlagéletkor szerint: a BMW több mint 10,9, a Škoda megközelítőleg 10,2, végül a legfiatalabb szereplő, a Kia, 9,2 évvel.
A tíz legnépszerűbb márka kínálati ára átlagosan 5 830 000 Ft
7. ábra
A Használtautó.hu-n a legtöbb használtautó-hirdetéssel rendelkező 10 márka kínálati átlagára stabilitást mutat. Jól kirajzolódnak a márkák közötti minőségbeli különbségek. A három nagy német prémiumgyártó - a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi - jól elkülönülve vezetik a sorrendet. Őket követik a hétköznapibb kategóriába tartozó márkák: a Kia, a Toyota, a Škoda és a Volkswagen egy csoportban, amelyek árkategóriája 4,6–5,3 millió forint. A Ford ettől kissé lemaradva 4 000 000 forint alatt szerepel a kínálatban, végül szintén egy csoportban a legutolsó sávot a Renault és az Opel képviseli 3 000 000 forint alatti értékkel.
Az Audi A6 átlagára a legmagasabb a legnépszerűbb autómodellek között
8. ábra
A Használtautó.hu-n novemberben meghirdetett 10 legnépszerűbb modell közül az Audi A6 gépjármű átlagára volt a legmagasabb (6 960 000 forint), a Suzuki Swifté pedig a legalacsonyabb (1 750 000 forint). Életkor szerint átlagosan a Kia Ceed bizonyult a legfiatalabbnak 8,9 évvel, míg a Suzuki Swift volt a legidősebb, csaknem 16,8 átlagélettel. Ebben a hónapban a 10 leggyakoribb modell átlagára és átlagéletkora között nem figyelhetünk meg korrelációt.
A 2025. év novemberében a 10 leggyakrabban hirdetett modell rangsorában 2024 novemberéhez képest 6 helyezésváltozás történt, amelyet az alábbi táblázat foglal össze:
1. tábla
A 10 leggyakoribb modell 2024 novemberben és 2025 novemberben
Sorrend
2024. november
2025. november
1.
Ford Focus
Ford Focus
2.
Škoda Octavia
Škoda Octavia
3.
Audi A4
Kia Ceed
4.
Audi A6
Audi A4
5.
Ford Mondeo
Ford Mondeo
6.
Suzuki Swift
Suzuki Swift
7.
Kia Ceed
Audi A6
8.
Renault Megane
Ford Fiesta
9.
Ford Fiesta
Toyota Yaris
10.
Opel Astra H
Renault Megane
A Kia Ceed egy év alatt a 7. helyről a 3. helyre, a Ford Fiesta a 9. helyről a 8. helyre, míg a Toyota Yaris a 15. helyről a 9. helyre lépett elő. Azonban az Audi A4 a 3. helyről a 4.-helyre, az Audi A6 a 4. helyről a 7. helyre, továbbá a Renault Megane a 8. helyről a 10. helyre esett vissza.
A kínálati átlagárak emelkedtek a 10 legnépszerűbb modell esetében, a Suzuki Swift drágult a legnagyobb mértékben, egy év alatt 21,5%-kal. Az életkort elemezve minden modell esetén mérséklődés következett be, a legnagyobb visszaesést a Škoda Octavia mutatta, 11,9%-kal.
A Használtautó.hu és a KSH kísérleti statisztika ismertető
Lábjegyzetek
-
Az egyéb kategóriába tartoznak a benzin/gáz, a dízel/gáz, az LPG, a CNG, a hidrogén/elektromos, az etanol és az egyéb meghajtású személygépjárművek. ↩
-
A modellezéshez lineáris regressziót alkalmaztunk, a kínálati ár logaritmusát vettük függő változóként. A modell magyarázó ereje 82,9%, a becslés során az autók márkáit is figyelembe vettük. ↩
Közzétéve: 2025. december 16.
A használt autók piacán meghirdetett személygépkocsik közel 90%-a 10 millió forint alatti
2025 novemberében a hazai használtautó-piacon megjelent hirdetések árfekvés szerinti megoszlása a következőképpen alakult: a kínált személygépkocsik 37,7%-a volt 2,5 millió forint alatti, 27,9%-a 2,5–5 millió forint közötti, 22,2%-a 5–10 millió forintos árkategóriába tartozott, míg 12,2%-uk 10 millió forint fölötti árral várta a vevőket. 2024 novemberéhez viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 3,8 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 1,5 százalékponttal növekedett. Továbbá az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 2,2 százalékponttal szintén növekedett, azonban a 10 millió forint feletti hirdetések aránya stagnált. Az összes hirdetést figyelembe véve idén novemberben a kínálati átlagár 5 500 000, míg az előző év azonos időszakában 5 400 000 forint volt.
A használt autók piacának csaknem felét benzines autók teszik ki
A használtautó-piac internetes hirdetései novemberben túlnyomórészt, közel 50%-ban (55 560 darab) benzinmeghajtású, 41,2%-ban (46 610 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 4,5%-ban (5150 darab), az elektromosok 5,0%-ban (5660 darab), az egyéb1 meghajtásúak pedig 0,2%-ban (280 darab) szerepeltek a felhozatalban. 2024 novemberéhez képest 3850-nel több használt gépjármű volt elérhető. A Használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 30,1%-kal, a hibrideké 16,8%-kal, továbbá az egyéb meghajtásúaké 16,7%-kal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 2,9%-kal és a dízelmeghajtású autók száma 0,4%-kal növekedett.
A dízelautók átlagosan közel 43%-kal több kilométert futottak, mint a benzinesek
A használt autók életkora és a megtett kilométerek között pozitív kapcsolat figyelhető meg. A futásteljesítményt tekintetében nagy eltérés mutatkozik a két legnagyobb részt kitevő üzemanyagtípus között. A meghirdetett benzines autók átlagosan 154 000, a dízelautók 220 000 kilométert tettek meg, vagyis a dízelmeghajtású autók 42,9%-kal több kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 13,7, a dízeles autók 12,3 évesek voltak. A novemberben meghirdetett dízeles gépjárművek által megtett kilométerek száma 0,5%-kal növekedett, míg a benzineseké 1,3%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A dízeles személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 1,7%-os emelkedés, míg a benzinesek esetén 0,7 %-os csökkenés volt megfigyelhető.
Árban felzárkóztak a hibridautók mellé az elektromosok jelenleg a használtautó-piacon
A használt autók átlagárait meghajtás szerinti bontásban vizsgálva azt látjuk, hogy jelenleg a piacon a hibrid és az elektromos gépjárművek kínlati átlagára közel azonos: a hibrid esetében 2025 novemberében 11 540 000, míg az elektromos autóknál 11 570 000 forint átlagértéket tapasztalhattunk. A hibrid autók esetében ez 4,7%-os, míg az elektromosok esetében 8,5%-os árcsökkenést jelent egy év alatt. A vizsgált időszakban a benzines és a dízeles személygépjárművek ára hasonló mértékben változott, egymáshoz közeli átlagárakkal. A megfigyelt hónapokban a dízelüzemű autók átlagosan 5,5%-kal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az öt vizsgált járműkategória közül az egyéb kategóriába tartozó modellek bizonyultak a legolcsóbbnak.
A november hónapra vonatkozó adatok alapján elmondható, hogy több tényező befolyásolja a használt autók árát.2
Minden más tényező változatlansága mellett, egy benzines autó minden egyes évvel 7,0%-ot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében a csökkenés 7,9%-os. Az elektromos személygépjárműveknél 7,8, a hibrideknél 6,3, míg az egyéb meghajtásúak esetén 6,5% az évenkénti átlagos árcsökkenés.
Minden megtett ezer kilométer 0,2%-kal csökkenti a gépjárművek árát.
Míg a hengerűrtatalom 100 köbcentiméterrel való növekedése 3,5%-kal növeli az autó értékét, addig a teljesítmény 10 kilowattos növekedése 3,7%-kal.
A normál állapotú gépjárművekhez képest a kitűnő állapotúak átlagosan 20,9%-kal drágábbak, a megkíméltek 10,7, a sérülésmentesek 18,5, az újszerűek pedig 22,2%-kal haladják meg a referenciakategóriát. A sérült, hibás autók ára átlagosan 59,7%-kal alacsonyabb ugyanezen a viszonyítási alapon.
A Volkswagen továbbra is vezeti a meghirdetett autómárkák listáját
A vizsgált időszak alatt a 10 legnépszerűbb márka sorrendje viszonylagos stabilitást mutatott. 2024 januárja óta tartósan csökkenő tendencia figyelhető meg a hirdetésszámok tekintetében a brandek között, ugyanakkor 2025 januárjától kisebb emelkedés volt tapasztalható. Novemberben a legtöbb hirdetéssel a Volkswagen rendelkezett, amely 7700–7900 közötti esettel vezette a rangsort. A hónap végén a 2. és a 3. helyezett helyet cserélt: a Ford megelőzte a BMW-t, mindkét márka 6300–6500 közötti hirdetésmennyiséggel rendelkezett. A 4. helyet az Opel foglalta el, mintegy 6100–6200-as esetszámmal. Az 5. helyen a Mercedes-Benz állt 5700 fölötti, majd az Audi 4800–4900 közötti hirdetésszámmal. A 7. és 8. helyen szintén változás történt, a hónap közepén a Toyota megelőzte a Škodát: november mindkét márka 3600–3900 közötti hirdetésmennyiséggel rendelkezett. Az utolsó két helyezés változatlan maradt, az előző hónapban is a 9. helyet a Renault, a 10. helyet a Kia foglalta el: november hónap folyamán a Renault esetében 3000 fölötti, míg a Kia közel 2700 hirdetésszámmal szerepelt a Használtautó.hu kínálatában.
A tíz legnépszerűbb márka átlagos életkora 11,7 év
A 10 legnépszerűbb márka életkorában hosszú távon lassú, de konzekvens emelkedés látható, azonban rövid távon csökkenés tapasztalható a megfigyelt időszakban. Az Opel, a Renault és a Volkswagen márkákhoz tartozó gépkocsik rendelkeznek a legidősebb átlagéletkorral, mely november hónapban 12,7–13,7 év között mozgott. Őket követi a Ford és a Mercedes-Benz 11,8–12,2, majd a Toyota és az Audi, melyek átlagosan 11,4–11,6 évesek. A novemberi adatok alapján az utolsó három márka jól elkülönül egymástól átlagéletkor szerint: a BMW több mint 10,9, a Škoda megközelítőleg 10,2, végül a legfiatalabb szereplő, a Kia, 9,2 évvel.
A tíz legnépszerűbb márka kínálati ára átlagosan 5 830 000 Ft
A Használtautó.hu-n a legtöbb használtautó-hirdetéssel rendelkező 10 márka kínálati átlagára stabilitást mutat. Jól kirajzolódnak a márkák közötti minőségbeli különbségek. A három nagy német prémiumgyártó - a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi - jól elkülönülve vezetik a sorrendet. Őket követik a hétköznapibb kategóriába tartozó márkák: a Kia, a Toyota, a Škoda és a Volkswagen egy csoportban, amelyek árkategóriája 4,6–5,3 millió forint. A Ford ettől kissé lemaradva 4 000 000 forint alatt szerepel a kínálatban, végül szintén egy csoportban a legutolsó sávot a Renault és az Opel képviseli 3 000 000 forint alatti értékkel.
Az Audi A6 átlagára a legmagasabb a legnépszerűbb autómodellek között
A Használtautó.hu-n novemberben meghirdetett 10 legnépszerűbb modell közül az Audi A6 gépjármű átlagára volt a legmagasabb (6 960 000 forint), a Suzuki Swifté pedig a legalacsonyabb (1 750 000 forint). Életkor szerint átlagosan a Kia Ceed bizonyult a legfiatalabbnak 8,9 évvel, míg a Suzuki Swift volt a legidősebb, csaknem 16,8 átlagélettel. Ebben a hónapban a 10 leggyakoribb modell átlagára és átlagéletkora között nem figyelhetünk meg korrelációt.
A 2025. év novemberében a 10 leggyakrabban hirdetett modell rangsorában 2024 novemberéhez képest 6 helyezésváltozás történt, amelyet az alábbi táblázat foglal össze:
A 10 leggyakoribb modell 2024 novemberben és 2025 novemberben
| Sorrend | 2024. november | 2025. november |
|---|---|---|
| 1. | Ford Focus | Ford Focus |
| 2. | Škoda Octavia | Škoda Octavia |
| 3. | Audi A4 | Kia Ceed |
| 4. | Audi A6 | Audi A4 |
| 5. | Ford Mondeo | Ford Mondeo |
| 6. | Suzuki Swift | Suzuki Swift |
| 7. | Kia Ceed | Audi A6 |
| 8. | Renault Megane | Ford Fiesta |
| 9. | Ford Fiesta | Toyota Yaris |
| 10. | Opel Astra H | Renault Megane |
A Kia Ceed egy év alatt a 7. helyről a 3. helyre, a Ford Fiesta a 9. helyről a 8. helyre, míg a Toyota Yaris a 15. helyről a 9. helyre lépett elő. Azonban az Audi A4 a 3. helyről a 4.-helyre, az Audi A6 a 4. helyről a 7. helyre, továbbá a Renault Megane a 8. helyről a 10. helyre esett vissza.
A kínálati átlagárak emelkedtek a 10 legnépszerűbb modell esetében, a Suzuki Swift drágult a legnagyobb mértékben, egy év alatt 21,5%-kal. Az életkort elemezve minden modell esetén mérséklődés következett be, a legnagyobb visszaesést a Škoda Octavia mutatta, 11,9%-kal.
A Használtautó.hu és a KSH kísérleti statisztika ismertető
Lábjegyzetek
-
Az egyéb kategóriába tartoznak a benzin/gáz, a dízel/gáz, az LPG, a CNG, a hidrogén/elektromos, az etanol és az egyéb meghajtású személygépjárművek. ↩
-
A modellezéshez lineáris regressziót alkalmaztunk, a kínálati ár logaritmusát vettük függő változóként. A modell magyarázó ereje 82,9%, a becslés során az autók márkáit is figyelembe vettük. ↩
