Használtautó.hu – KSH, 2025. október

hasznaltauto.hu logo KSH logo

Közzétéve: 2025. november 18.

A használt autók piacán meghirdetett személygépkocsik közel 90%-a 10 millió forint alatti

1. ábra

2025 októberében a hazai használtautó-piacon megjelent hirdetések árfekvés szerinti megoszlása a következőképpen alakult: a kínált személygépkocsik 37,8%-a volt 2,5 millió forint alatti, 27,6%-a 2,5–5 millió forint közötti, 22,1%-a 5–10 millió forintos árkategóriába tartozott, míg 12,5%-uk 10 millió forint fölötti árral várta a vevőket. 2024 októberéhez viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 3,8 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 1,1 százalékponttal növekedett. Továbbá az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 2,5, a 10 millió forint feletti hirdetések aránya pedig több mint 0,3 százalékponttal emelkedett. Az összes hirdetést figyelembe véve idén októberben a kínálati átlagár 5 600 000, míg az előző év azonos időszakában 5 400 000 forint volt.

A használt autók piacának csaknem felét benzines autók teszik ki

2. ábra

A használtautó-piac internetes hirdetései októberben túlnyomórészt, közel 50%-ban (54 520 darab) benzinmeghajtású, 41,1%-ban (45 510 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 4,4%-ban (4860 darab), az elektromosok 5,1%-ban (5640 darab), az egyéb1 meghajtásúak pedig 0,2%-ban (240 darab) szerepeltek a felhozatalban. 2024 októberéhez képest 1860-nal több használt gépjármű volt elérhető. A Használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 31,8%-kal, a hibrideké 9,2%-kal nőtt, míg az egyéb meghajtásúaké stagnált. Emellett a benzinmeghajtásúaké 0,9%-kal növekedett, azonban a dízelmeghajtású autók száma 0,8%-kal csökkent.

A dízelautók átlagosan több mint 40%-kal több kilométert futottak, mint a benzinesek

3. ábra

A használt autók életkora és a megtett kilométerek között pozitív kapcsolat figyelhető meg. A futásteljesítmény tekintetében nagy eltérés mutatkozik a két legnagyobb részt kitevő üzemanyagtípus között. A meghirdetett benzines autók átlagosan 155 000, a dízelautók 220 000 kilométert tettek meg, vagyis a dízelmeghajtású autók 41,9%-kal több kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 13,7, a dízeles autók 12,2 évesek voltak. Az októberben meghirdetett dízeles gépjárművek által megtett kilométerek száma 0,9%-kal növekedett, míg a benzineseké stagnált az előző év azonos időszakához képest. A dízeles személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 0,8%-os emelkedés, míg a benzinesek esetén 0,7%-os csökkenés volt megfigyelhető.

A hibridautók a legdrágábbak jelenleg a használtautó-piacon

4. ábra

A használt autók átlagárait meghajtás szerinti bontásban vizsgálva azt látjuk, hogy jelenleg a piacon a hibridgépjárművek a legdrágábbak (átlagáruk 2025 októberében: 11 910 000 forint); esetükben egy év alatt 1,0%-os csökkenés következett be. Ezzel párhuzamosan az elektromos gépjárművek ára egy év alatt 6,1%-os visszaesést mutatott. A vizsgált időszakban a benzines és a dízeles személygépjárművek ára hasonló mértékben változott, egymáshoz közeli átlagárakkal. A megfigyelt hónapokban a dízelüzemű autók átlagosan 5,6%-kal voltak drágábbak, mint a benzinesek. Az öt vizsgált járműkategória közül az egyéb kategóriába tartozó modellek bizonyultak a legolcsóbbnak.

Az október hónapra vonatkozó adatok alapján elmondható, hogy több tényező befolyásolja a használt autók árát.2

Minden más tényező változatlansága mellett, egy benzines autó minden egyes évvel 6,9%-ot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében 7,9, az elektromos személygépjárműveknél 7,7, a hibrideknél 6,4, míg az egyéb meghajtásúak esetén 6,2% az évenkénti átlagos árcsökkenés.

Minden megtett ezer kilométer 0,2%-kal csökkenti a gépjárművek árát.

Míg a hengerűrtartalom 100 köbcentiméterrel való növekedése 3,4%-kal növeli az autó értékét, addig a teljesítmény 10 kilowattos növekedése 3,7%-kal.

A normál állapotú gépjárművekhez képest a kitűnő állapotúak átlagosan 22,1%-kal drágábbak, a megkíméltek 11,5, a sérülésmentesek 20,0, az újszerűek pedig 23,8%-kal haladják meg a referenciakategóriát. A sérült, hibás autók ára átlagosan 60,2%-kal alacsonyabb ugyanezen a viszonyítási alapon.

A Volkswagen továbbra is vezeti a meghirdetett autómárkák listáját

5. ábra

A vizsgált időszak alatt a 10 legnépszerűbb márka sorrendje viszonylagos stabilitást mutatott. 2024 januárja óta tartósan csökkenő tendencia figyelhető meg a hirdetésszámok tekintetében a brandek között, ugyanakkor 2025 januárjától kisebb emelkedés volt tapasztalható. Októberben a legtöbb hirdetéssel a Volkswagen rendelkezett, amely több mint 7400 esettel vezette a rangsort, ezt követte a BMW mintegy 6300 hirdetésmennyiséggel. A 3. helyre a Ford került, míg a 4. pozíciót az Opel foglalta el, közel azonos, mintegy 6000-es esetszámmal. Az 5. helyen a Mercedes-Benz állt 5600 fölötti, majd az Audi 4800 fölötti hirdetésszámmal. A Škoda, a Toyota és a Renault sorrendje hónapok óta változatlan maradt, és ezen márkák októberben 2900–3900 közötti hirdetésmennyiséggel szerepeltek a kínálatban. Az utolsó helyet, ahogyan az előző hónapban is, a Kia foglalta el, amelynek hirdetésszáma megközelítette a 2500-at.

A tíz legnépszerűbb márka átlagos életkora 11,7 év

6. ábra

A 10 legnépszerűbb márka életkorában hosszú távon lassú, de konzekvens emelkedés látható, azonban rövid távon csökkenés tapasztalható a megfigyelt időszakban. Az Opel, a Renault és a Volkswagen márkákhoz tartozó gépkocsik rendelkeznek a legidősebb átlagéletkorral, mely október hónapban 12,8–13,6 év között mozgott. Őket követi a Ford és a Mercedes-Benz 12,0–12,2, majd a Toyota és az Audi, melyek átlagosan 11,4–11,7 évesek. Az októberi adatok alapján az utolsó három márka jól elkülönül egymástól átlagéletkor szerint: a BMW több mint 10,9, a Škoda megközelítőleg 10,0, végül a legfiatalabb szereplő, a Kia, 9,2 évvel.

A tíz legnépszerűbb márka kínálati ára átlagosan 5 870 000 Ft

7. ábra

A Használtautó.hu-n a legtöbb használtautó-hirdetéssel rendelkező 10 márka kínálati átlagára stabilitást mutat. Jól kirajzolódnak a márkák közötti minőségbeli különbségek. A három nagy német prémiumgyártó – a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi – jól elkülönülve vezetik a sorrendet. Őket követik a hétköznapibb kategóriába tartozó márkák: a Kia, a Toyota, a Škoda és a Volkswagen egy csoportban, amelyek árkategóriája 4,7–5,2 millió forint. A Ford ettől kissé lemaradva 4 000 000 forint alatt szerepel a kínálatban, végül szintén egy csoportban a legutolsó sávot a Renault és az Opel képviseli 3 000 000 forint alatti értékkel.

Az Audi A6 átlagára a legmagasabb a legnépszerűbb autómodellek között

8. ábra

A Használtautó.hu-n októberben meghirdetett 10 legnépszerűbb modell közül az Audi A6 gépjármű átlagára volt a legmagasabb (6 700 000 forint), a Suzuki Swifté pedig a legalacsonyabb (1 650 000 forint). Életkor szerint átlagosan a Kia Ceed bizonyult a legfiatalabbnak 9,0 évvel, míg a Suzuki Swift volt a legidősebb, csaknem 17,3 átlagélettel. Ebben a hónapban a 10 leggyakoribb modell átlagára és átlagéletkora között nem figyelhetünk meg korrelációt.

A 2025. év októberében a 10 leggyakrabban hirdetett modell rangsorában 2024 októberéhez képest 3 helyezésváltozás történt, amelyet az alábbi táblázat foglal össze:

1. tábla

A 10 leggyakoribb modell 2024 októberében és 2025 októberében

Sorrend 2024. október 2025. október
1. Ford Focus Ford Focus
2. Škoda Octavia Škoda Octavia
3. Audi A4 Audi A4
4. Audi A6 Kia Ceed
5. Ford Mondeo Ford Mondeo
6. Kia Ceed Audi A6
7. Suzuki Swift Suzuki Swift
8. Renault Megane Renault Megane
9. Ford Fiesta Ford Fiesta
10. Honda Civic Opel Astra J

A Kia Ceed egy év alatt a 6. helyről a 4. helyre lépett elő, míg az Audi A6 a 4. helyről a 6.-ra csúszott vissza. 2025 októberében a 10. helyet az Opel Astra J foglalta el, amely előző évben még a 15. helyen állt.  

A kínálati átlagárak tekintetében a Suzuki Swift emelkedett a legnagyobb mértékben, 13,8%-kal, az Opel Astra J ezzel ellentétben 4,7%-os csökkenést mutatott egy év alatt. Az életkort elemezve minden modell esetén mérséklődés következett be, kivéve az Opel Astra J-t, amelynél stagnálást tapasztaltunk. A legnagyobb visszaesést a Škoda Octavia produkálta, 13,6%-kal.

Módszertan

A Használtautó.hu és a KSH kísérleti statisztika ismertető

Archívum

Lábjegyzetek

  1. Az egyéb kategóriába tartoznak a benzin/gáz, a dízel/gáz, az LPG, a CNG, a hidrogén/elektromos, az etanol és az egyéb meghajtású személygépjárművek.

  2. A modellezéshez lineáris regressziót alkalmaztunk, a kínálati ár logaritmusát vettük függő változóként. A modell magyarázó ereje 82,6%, a becslés során az autók márkáit is figyelembe vettük.