Használtautó.hu – KSH, 2025. szeptember
Közzétéve: 2025. október 27.
A használt autók piacán meghirdetett személygépkocsik közel 90%-a 10 millió forint alatti
1. ábra
2025 szeptemberében a hazai használtautó-piacon megjelent hirdetések árfekvés szerinti megoszlása a következőképpen alakult: a kínált személygépkocsik 38,3%-a volt 2,5 millió forint alatti, 26,8%-a 2,5–5 millió forint közötti, 21,6%-a 5–10 millió forintos árkategóriába tartozott, míg 13,4%-uk 10 millió forint fölötti volt. 2024 szeptemberéhez viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 3,4 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 0,8 százalékponttal növekedett. Az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 2,3-mal, és a 10 millió forint feletti hirdetések aránya több mint 0,3 százalékponttal emelkedett. Az összes hirdetést figyelembe véve idén szeptemberben a kínálati átlagár 5 600 000, az előző év azonos időszakában pedig 5 400 000 forint volt.
A használt autók piacának csaknem felét benzines autók teszik ki
2. ábra
A használtautó-piac internetes hirdetései szeptemberben túlnyomórészt, közel 50%-ban (53 730 darab) benzinmeghajtású, 40,9%-ban (44 460 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 4,1%-ban (4520 darab), az elektromosok 5,3%-ban (5710 darab), az egyéb1 meghajtásúak pedig 0,2%-ban (250 darab) szerepeltek a felhozatalban. 2024 szeptemberéhez képest 690-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető. A Használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 33,4%-kal, a hibrideké 4,4%-kal, míg az egyéb meghajtásúaké 4,2%-kal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 0,7%-kal, valamint a dízelmeghajtású autók száma 1,3%-kal csökkent.
A dízelautók átlagosan több mint 40%-kal több kilométert futottak, mint a benzinesek
3. ábra
A használt autók életkora és a megtett kilométerek között pozitív kapcsolat figyelhető meg. A futásteljesítményt tekintetében nagy eltérés mutatkozik a két legnagyobb részt kitevő üzemanyagtípus között. A meghirdetett benzines autók átlagosan 155 000, a dízelautók 220 000 kilométert tettek meg, vagyis a dízelmeghajtású autók 41,9%-kal több kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 13,9, a dízeles autók 12,2 évesek voltak. A szeptemberben meghirdetett benzines és dízeles gépjárművek által megtett kilométerek száma 0,6, illetve 0,9%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A dízeles személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 1,7%-os emelkedés, míg a benzinesek esetén stagnálás volt megfigyelhető.
A hibridautók a legdrágábbak jelenleg a használtautó-piacon
4. ábra
A használt autók átlagárait meghajtás szerinti bontásban vizsgálva azt látjuk, hogy jelenleg a piacon a hibridgépjárművek a legdrágábbak (átlagáruk 2025 szeptemberében: 12 060 000 forint), esetükben egy év alatt 0,3%-os visszaesés következett be. Ezzel párhuzamosan az elektromos gépjárművek ára egy év alatt 7,1%-os csökkenést mutatott. A vizsgált időszakban a benzines és a dízeles személygépjárművek ára hasonló mértékben változott, egymáshoz közeli átlagárakkal. A megfigyelt hónapokban a dízelüzemű autók átlagosan 5,7%-kal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az öt vizsgált járműkategória közül az egyéb kategóriába tartozó modellek bizonyultak a legolcsóbbnak.
A szeptember hónapra vonatkozó adatok alapján elmondható, hogy több tényező befolyásolja a használt autók árát.2
Minden más tényező változatlansága mellett, egy benzines autó minden egyes évvel 6,9%-ot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében a csökkenés 7,8%-os. Az elektromosok személygépjárműveknél 8,0, a hibrideknél 6,3, míg az egyéb meghajtásúak esetén 6,0% az évenkénti átlagos árcsökkenés.
Minden megtett ezer kilométer 0,2%-kal mérsékli a gépjárművek árát.
Az autó értékét a hengerűrtartalom 100 köbcentiméteres növekedése 3,3%-kal, addig a teljesítmény 10 kilowattos emelkedése 3,7%-kal növeli.
A normál állapotú gépjárművekhez képest a kitűnő állapotúak átlagosan 22,9%-kal drágábbak, a megkíméltek 12,0, a sérülésmentesek 20,7, az újszerűek pedig 25,4%-kal haladják meg a referenciakategóriát. A sérült, hibás autók ára átlagosan 59,7%-kal alacsonyabb ugyanezen a viszonyítási alapon.
A Volkswagen továbbra is vezeti a meghirdetett autómárkák listáját
5. ábra
A vizsgált időszak alatt a 10 legnépszerűbb márka sorrendje viszonylagos stabilitást mutatott. 2024 januárja óta tartósan csökkenő tendencia figyelhető meg a hirdetésszámok tekintetében a brandek között, ugyanakkor 2025 januárjától kisebb emelkedés volt tapasztalható. Szeptemberben a legtöbb hirdetéssel a Volkswagen rendelkezett, amely több mint 7000 esettel vezette a rangsort, ezt követte a BMW mintegy 6400 hirdetésmennyiséggel. A 3. helyre a Ford került, míg a 4. pozíciót az Opel foglalta el, közel azonos, mintegy 6000-es esetszámmal. Az 5. helyen a Mercedes-Benz állt 5500 fölötti, majd az Audi 4700 fölötti hirdetésszámmal. A Škoda, a Toyota és a Renault sorrendje hónapok óta változatlan maradt, és ezen márkák szeptemberben 2900–3700 közötti hirdetésmennyiséggel szerepeltek a kínálatban. Az utolsót helyet, ahogyan az előző hónapban is, a Kia foglalta el, amelynek hirdetésszáma megközelítette a 2500-at.
A tíz legnépszerűbb márka átlagos életkora 11,8 év
6. ábra
A 10 legnépszerűbb márka életkorában hosszú távon lassú, de konzekvens emelkedés látható, azonban rövid távon csökkenés tapasztalható a megfigyelt időszakban. Az Opel, a Renault és a Volkswagen márkákhoz tartozó gépkocsik rendelkeznek a legidősebb átlagéletkorral, mely szeptember hónapban 12,7–13,8 év között mozgott. Őket követi a Ford és a Mercedes-Benz 12,1–12,3, majd a Toyota és az Audi, melyek átlagosan 11,6–11,9 évesek. A szeptemberi adatok alapján az utolsó három márka jól elkülönül egymástól átlagéletkor szerint: a BMW több mint 10,8, a Škoda megközelítőleg 10,1, végül a legfiatalabb szereplő, a Kia, 10,0 évvel.
A tíz legnépszerűbb márka kínálati ára átlagosan 5 840 000 Ft
7. ábra
A Használtautó.hu-n a legtöbb használtautó-hirdetéssel rendelkező 10 márka kínálati átlagára stabilitást mutat. Jól kirajzolódnak a márkák közötti minőségbeli különbségek. A három nagy német prémiumgyártó - a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi - jól elkülönülve vezetik a sorrendet. Ezután következnek a hétköznapibb kategóriába tartozó márkák: a Kia, a Toyota, a Škoda és a Volkswagen egy csoportban, amelyek árkategóriája 4,6–5,2 millió forint ár körül alakul. A Ford ettől kissé lemaradva 4 000 000 forint alatt szerepel a kínálatban, végül szintén egy csoportban a legutolsó sávot a Renault és az Opel képviseli 3 000 000 forint alatti értékkel.
Az Audi A6 átlagára a legmagasabb a legnépszerűbb autómodellek között
8. ábra
A Használtautó.hu-n szeptemberben meghirdetett 10 legnépszerűbb modell közül az Audi A6 gépjármű átlagára volt a legmagasabb (7 020 000 forint), a Suzuki Swifté pedig a legalacsonyabb (1 630 000 forint). Életkor szerint átlagosan a Kia Ceed bizonyult a legfiatalabbnak 8,7 évvel, míg a Suzuki Swift volt a legidősebb, csaknem 17,7 átlagélettel. Ebben a hónapban a 10 leggyakoribb modell átlagára és átlagéletkora között nem figyelhetünk meg korrelációt.
A 2025 azonos időszakában a 10 leggyakrabban hirdetett modell rangsorában 2024 szeptemberéhez képest 5 helyezésváltozás történt, amelyet az alábbi táblázat foglal össze:
1. tábla
A 10 leggyakoribb modell 2024 szeptemberben és 2025 szeptemberben
Sorrend
2024. szeptember
2025. szeptember
1.
Ford Focus
Ford Focus
2.
Škoda Octavia
Škoda Octavia
3.
Audi A4
Audi A4
4.
Audi A6
Kia Ceed
5.
Ford Mondeo
Audi A6
6.
Renault Megane
Ford Mondeo
7.
Kia Ceed
Suzuki Swift
8.
Ford Fiesta
Ford Fiesta
9.
Suzuki Swift
Renault Megane
10.
Audi A3
Audi A3
A Kia Ceed egy év alatt a 7. helyről a 4. helyre lépett elő, míg a Suzuki Swift a 9.-ről a 7.-re. Emellett az Audi A6 az 4. helyről a 5.-re csúszott vissza, a Ford Mondeo a 5. helyről a 6.-ra, míg a Renault Megane pedig a 6.-ról a 9.-re esett vissza.
A kínálati átlagárak tekintetében a Škoda Octavia emelkedett a legnagyobb mértékben, 11,9%-kal, a Ford Mondeo ezzel ellentétben 6,7%-os csökkenést mutatott egy év alatt. Az életkort elemezve minden modell esetén mérséklődés következett be. A legnagyobb visszaesést a Kia Ceed produkálta, 13,6%-kal.
A Használtautó.hu és a KSH kísérleti statisztika ismertető
Lábjegyzetek
-
Az egyéb kategóriába tartoznak a benzin/gáz, a dízel/gáz, az LPG, a CNG, a hidrogén/elektromos, az etanol és az egyéb meghajtású személygépjárművek. ↩
-
A modellezéshez lineáris regressziót alkalmaztunk, a kínálati ár logaritmusát vettük függő változóként. A modell magyarázó ereje 82,6%, a becslés során az autók márkáit is figyelembe vettük. ↩
Közzétéve: 2025. október 27.
A használt autók piacán meghirdetett személygépkocsik közel 90%-a 10 millió forint alatti
2025 szeptemberében a hazai használtautó-piacon megjelent hirdetések árfekvés szerinti megoszlása a következőképpen alakult: a kínált személygépkocsik 38,3%-a volt 2,5 millió forint alatti, 26,8%-a 2,5–5 millió forint közötti, 21,6%-a 5–10 millió forintos árkategóriába tartozott, míg 13,4%-uk 10 millió forint fölötti volt. 2024 szeptemberéhez viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 3,4 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 0,8 százalékponttal növekedett. Az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 2,3-mal, és a 10 millió forint feletti hirdetések aránya több mint 0,3 százalékponttal emelkedett. Az összes hirdetést figyelembe véve idén szeptemberben a kínálati átlagár 5 600 000, az előző év azonos időszakában pedig 5 400 000 forint volt.
A használt autók piacának csaknem felét benzines autók teszik ki
A használtautó-piac internetes hirdetései szeptemberben túlnyomórészt, közel 50%-ban (53 730 darab) benzinmeghajtású, 40,9%-ban (44 460 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 4,1%-ban (4520 darab), az elektromosok 5,3%-ban (5710 darab), az egyéb1 meghajtásúak pedig 0,2%-ban (250 darab) szerepeltek a felhozatalban. 2024 szeptemberéhez képest 690-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető. A Használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 33,4%-kal, a hibrideké 4,4%-kal, míg az egyéb meghajtásúaké 4,2%-kal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 0,7%-kal, valamint a dízelmeghajtású autók száma 1,3%-kal csökkent.
A dízelautók átlagosan több mint 40%-kal több kilométert futottak, mint a benzinesek
A használt autók életkora és a megtett kilométerek között pozitív kapcsolat figyelhető meg. A futásteljesítményt tekintetében nagy eltérés mutatkozik a két legnagyobb részt kitevő üzemanyagtípus között. A meghirdetett benzines autók átlagosan 155 000, a dízelautók 220 000 kilométert tettek meg, vagyis a dízelmeghajtású autók 41,9%-kal több kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 13,9, a dízeles autók 12,2 évesek voltak. A szeptemberben meghirdetett benzines és dízeles gépjárművek által megtett kilométerek száma 0,6, illetve 0,9%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A dízeles személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 1,7%-os emelkedés, míg a benzinesek esetén stagnálás volt megfigyelhető.
A hibridautók a legdrágábbak jelenleg a használtautó-piacon
A használt autók átlagárait meghajtás szerinti bontásban vizsgálva azt látjuk, hogy jelenleg a piacon a hibridgépjárművek a legdrágábbak (átlagáruk 2025 szeptemberében: 12 060 000 forint), esetükben egy év alatt 0,3%-os visszaesés következett be. Ezzel párhuzamosan az elektromos gépjárművek ára egy év alatt 7,1%-os csökkenést mutatott. A vizsgált időszakban a benzines és a dízeles személygépjárművek ára hasonló mértékben változott, egymáshoz közeli átlagárakkal. A megfigyelt hónapokban a dízelüzemű autók átlagosan 5,7%-kal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az öt vizsgált járműkategória közül az egyéb kategóriába tartozó modellek bizonyultak a legolcsóbbnak.
A szeptember hónapra vonatkozó adatok alapján elmondható, hogy több tényező befolyásolja a használt autók árát.2
Minden más tényező változatlansága mellett, egy benzines autó minden egyes évvel 6,9%-ot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében a csökkenés 7,8%-os. Az elektromosok személygépjárműveknél 8,0, a hibrideknél 6,3, míg az egyéb meghajtásúak esetén 6,0% az évenkénti átlagos árcsökkenés.
Minden megtett ezer kilométer 0,2%-kal mérsékli a gépjárművek árát.
Az autó értékét a hengerűrtartalom 100 köbcentiméteres növekedése 3,3%-kal, addig a teljesítmény 10 kilowattos emelkedése 3,7%-kal növeli.
A normál állapotú gépjárművekhez képest a kitűnő állapotúak átlagosan 22,9%-kal drágábbak, a megkíméltek 12,0, a sérülésmentesek 20,7, az újszerűek pedig 25,4%-kal haladják meg a referenciakategóriát. A sérült, hibás autók ára átlagosan 59,7%-kal alacsonyabb ugyanezen a viszonyítási alapon.
A Volkswagen továbbra is vezeti a meghirdetett autómárkák listáját
A vizsgált időszak alatt a 10 legnépszerűbb márka sorrendje viszonylagos stabilitást mutatott. 2024 januárja óta tartósan csökkenő tendencia figyelhető meg a hirdetésszámok tekintetében a brandek között, ugyanakkor 2025 januárjától kisebb emelkedés volt tapasztalható. Szeptemberben a legtöbb hirdetéssel a Volkswagen rendelkezett, amely több mint 7000 esettel vezette a rangsort, ezt követte a BMW mintegy 6400 hirdetésmennyiséggel. A 3. helyre a Ford került, míg a 4. pozíciót az Opel foglalta el, közel azonos, mintegy 6000-es esetszámmal. Az 5. helyen a Mercedes-Benz állt 5500 fölötti, majd az Audi 4700 fölötti hirdetésszámmal. A Škoda, a Toyota és a Renault sorrendje hónapok óta változatlan maradt, és ezen márkák szeptemberben 2900–3700 közötti hirdetésmennyiséggel szerepeltek a kínálatban. Az utolsót helyet, ahogyan az előző hónapban is, a Kia foglalta el, amelynek hirdetésszáma megközelítette a 2500-at.
A tíz legnépszerűbb márka átlagos életkora 11,8 év
A 10 legnépszerűbb márka életkorában hosszú távon lassú, de konzekvens emelkedés látható, azonban rövid távon csökkenés tapasztalható a megfigyelt időszakban. Az Opel, a Renault és a Volkswagen márkákhoz tartozó gépkocsik rendelkeznek a legidősebb átlagéletkorral, mely szeptember hónapban 12,7–13,8 év között mozgott. Őket követi a Ford és a Mercedes-Benz 12,1–12,3, majd a Toyota és az Audi, melyek átlagosan 11,6–11,9 évesek. A szeptemberi adatok alapján az utolsó három márka jól elkülönül egymástól átlagéletkor szerint: a BMW több mint 10,8, a Škoda megközelítőleg 10,1, végül a legfiatalabb szereplő, a Kia, 10,0 évvel.
A tíz legnépszerűbb márka kínálati ára átlagosan 5 840 000 Ft
A Használtautó.hu-n a legtöbb használtautó-hirdetéssel rendelkező 10 márka kínálati átlagára stabilitást mutat. Jól kirajzolódnak a márkák közötti minőségbeli különbségek. A három nagy német prémiumgyártó - a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi - jól elkülönülve vezetik a sorrendet. Ezután következnek a hétköznapibb kategóriába tartozó márkák: a Kia, a Toyota, a Škoda és a Volkswagen egy csoportban, amelyek árkategóriája 4,6–5,2 millió forint ár körül alakul. A Ford ettől kissé lemaradva 4 000 000 forint alatt szerepel a kínálatban, végül szintén egy csoportban a legutolsó sávot a Renault és az Opel képviseli 3 000 000 forint alatti értékkel.
Az Audi A6 átlagára a legmagasabb a legnépszerűbb autómodellek között
A Használtautó.hu-n szeptemberben meghirdetett 10 legnépszerűbb modell közül az Audi A6 gépjármű átlagára volt a legmagasabb (7 020 000 forint), a Suzuki Swifté pedig a legalacsonyabb (1 630 000 forint). Életkor szerint átlagosan a Kia Ceed bizonyult a legfiatalabbnak 8,7 évvel, míg a Suzuki Swift volt a legidősebb, csaknem 17,7 átlagélettel. Ebben a hónapban a 10 leggyakoribb modell átlagára és átlagéletkora között nem figyelhetünk meg korrelációt.
A 2025 azonos időszakában a 10 leggyakrabban hirdetett modell rangsorában 2024 szeptemberéhez képest 5 helyezésváltozás történt, amelyet az alábbi táblázat foglal össze:
A 10 leggyakoribb modell 2024 szeptemberben és 2025 szeptemberben
| Sorrend | 2024. szeptember | 2025. szeptember |
|---|---|---|
| 1. | Ford Focus | Ford Focus |
| 2. | Škoda Octavia | Škoda Octavia |
| 3. | Audi A4 | Audi A4 |
| 4. | Audi A6 | Kia Ceed |
| 5. | Ford Mondeo | Audi A6 |
| 6. | Renault Megane | Ford Mondeo |
| 7. | Kia Ceed | Suzuki Swift |
| 8. | Ford Fiesta | Ford Fiesta |
| 9. | Suzuki Swift | Renault Megane |
| 10. | Audi A3 | Audi A3 |
A Kia Ceed egy év alatt a 7. helyről a 4. helyre lépett elő, míg a Suzuki Swift a 9.-ről a 7.-re. Emellett az Audi A6 az 4. helyről a 5.-re csúszott vissza, a Ford Mondeo a 5. helyről a 6.-ra, míg a Renault Megane pedig a 6.-ról a 9.-re esett vissza.
A kínálati átlagárak tekintetében a Škoda Octavia emelkedett a legnagyobb mértékben, 11,9%-kal, a Ford Mondeo ezzel ellentétben 6,7%-os csökkenést mutatott egy év alatt. Az életkort elemezve minden modell esetén mérséklődés következett be. A legnagyobb visszaesést a Kia Ceed produkálta, 13,6%-kal.
A Használtautó.hu és a KSH kísérleti statisztika ismertető
Lábjegyzetek
-
Az egyéb kategóriába tartoznak a benzin/gáz, a dízel/gáz, az LPG, a CNG, a hidrogén/elektromos, az etanol és az egyéb meghajtású személygépjárművek. ↩
-
A modellezéshez lineáris regressziót alkalmaztunk, a kínálati ár logaritmusát vettük függő változóként. A modell magyarázó ereje 82,6%, a becslés során az autók márkáit is figyelembe vettük. ↩
