Tanév Enyhén értelmi fogyatékos  Középsúlyos értelmi fogyatékos  Nagyothalló  Siket  Gyengénlátó  Vak  Mozgásszervi fogyatékos  Beszédfogyatékos  Enyhén értelmi fogyatékos és gyengénlátó Enyhén értelmi fogyatékos és vak  Enyhén értelmi fogyatékos és nagyothalló  Enyhén értelmi fogyatékos és siket  Enyhén értelmi fogyatékos és mozgásszervi fogyatékos  Enyhén értelmi fogyatékos és autizmus spektrum zavarral rendelkező Középsúlyos értelmi fogyatékos és vak  Középsúlyos értelmi fogyatékos és siket  Középsúlyos értelmi fogyatékos és mozgásszervi fogyatékos  Középsúlyos értelmi fogyatékos és autizmus spektrum zavarral rendelkező Siket-vak  Autizmus spektrum zavarral rendelkező Súlyos tanulási zavarral rendelkezőa Súlyos figyelem zavarral rendelkező Súlyos magatartás-szabályozási zavarral rendelkezőb Összesen Korai fejlesztés és gondozásban részt vevő Súlyos és halmozottan fogyatékos
gyermekek, tanulók száma az óvodákban, általános és középfokú iskolákban gyermekek
2001/2002 37 942 5 302 619 596 436 213 528 932 2 167 174 73 180 91 .. 355 93 35 .. 159 30 6 966 .. 1 724 58 615 .. ..
2002/2003 38 517 5 422 830 581 367 218 1 114 2 229 176 39 86 93 375 .. 73 30 205 .. 8 630 10 641 .. 2 565 64 199 .. ..
2003/2004 38 253 5 485 857 544 396 216 1 144 2 450 208 55 195 59 433 .. 64 37 182 .. 19 718 14 843 .. 4 403 70 561 .. ..
2004/2005 36 550 5 639 881 552 430 225 1 137 2 394 135 52 189 58 380 .. 61 37 169 .. 18 794 20 087 .. 4 781 74 569 .. ..
2005/2006 35 246 5 868 940 540 433 225 1 152 2 418 137 61 192 66 384 .. 63 15 157 .. 14 934 24 600 .. 5 363 78 808 .. ..
2006/2007 33 984 5 995 998 531 544 223 1 151 2 777 135 62 183 45 407 .. 75 23 174 .. 15 1 083 28 162 .. 5 105 81 672 .. ..
2007/2008 32 482 6 192 1 101 483 540 269 1 235 4 048 148 41 207 124 308 .. 95 19 219 .. 15 1 276 27 020 .. 3 060 78 882 .. ..
2008/2009 31 223 6 254 1 213 455 537 266 1 299 4 311 159 34 227 51 406 .. 76 20 296 .. 17 1 621 23 757 .. 3 442 75 664 .. ..
2009/2010 28 511 6 213 1 288 445 557 275 1 216 3 790 148 9 187 63 423 .. 43 30 351 .. 38 1 865 29 708 .. 2 684 77 844 1 370 1 597
2010/2011 27 354 6 159 1 350 432 580 269 1 272 3 820 138 35 208 30 340 .. 83 29 255 .. 13 2 264 32 166 .. 2 838 79 635 1 974 2 057
2011/2012 25 897 6 197 1 381 447 585 242 1 444 4 328 126 40 233 25 398 .. 110 34 257 .. 29 2 688 34 107 .. 2 568 81 136 2 526 2 357
2012/2013 25 340 6 178 1 468 388 634 237 1 536 5 142 129 36 200 24 377 .. 102 36 299 .. 50 3 319 30 104 3 150 2 381 81 130 2 609 2 302
2013/2014 23 632 5 681 1 360 384 645 231 1 648 5 465 120 46 254 34 366 369 82 37 323 490 44 3 061 31 272 3 320 2 406 81 270 2 277 2 179
2014/2015 21 954 5 579 1 436 296 648 182 1 704 5 768 132 42 273 30 378 563 108 33 282 600 14 3 298 32 928 3 554 2 214 82 016 3 760 2 165
2015/2016 21 084 5 335 1 483 334 677 129 1 778 6 041 159 48 283 29 352 773 109 34 305 564 17 3 868 34 316 3 922 2 314 83 954 4 143 2 488
2016/2017 20 231 5 107 1 493 304 663 177 1 842 6 481 122 46 248 31 386 758 106 38 315 674 17 4 449 35 129 4 576 2 537 85 730 4 666 2 584
2017/2018 19 400 4 996 1 464 272 668 125 1 877 6 614 217 61 234 24 321 817 83 49 305 858 20 5 186 36 322 5 036 2 462 87 411 5 133 2 412
2018/2019 18 717 4 822 1 484 310 659 114 1 839 6 436 181 50 185 15 334 971 85 43 350 852 8 5 797 37 692 5 354 2 758 89 056 5 636 2 478
2019/2020 18 022 4 626 1 611 205 655 94 1 881 6 679 173 44 187 12 359 994 83 47 337 869 70 6 593 38 700 6 030 3 060 91 331 5 887 2 485
2020/2021c 17 145 4 547 1 507 222 651 87 1 783 6 650 180 37 169 18 383 1 096 105 33 336 978 26 7 480 39 838 6 481 3 093 92 845 5 739 2 523
2021/2022 16 270 4 465 1 374 212 615 84 1 701 6 348 201 41 173 13 427 1 265 71 37 332 1 029 12 8 437
45 333d
5 874 2 972 97 286 5 232 2 579
2022/2023 15 806 4 409 1 432 193 612 84 1 728 6 662 188 28 145 18 372 1 413 85 31 360 1 175 9 9 737
45 521d
6 422 3 158 99 588 5 654 2 618

Lábjegyzet

aAz "egyéb pszichés fejlődési zavar" fogalom részlezető kategóriát 2001-től a statisztikai adatgyűjtés eltérő megnevezések mentén gyűjtötte. Az adatok tartalma az egyes években: - 2001/2002 – 2006/2007. tanév között: "Diszlexia, egyéb részképesség zavar", - 2007/2008 és 2008/2009. tanévekben: "Megismerés fejlődésének rendellenessége", - 2009/2010 – 2011/2012. tanév között: "Megismerő funkciók fejlődésének rendellenessége (SNI A, illetve SNI B)", - 2012/2013. tanévtől: "Súlyos tanulási zavar".
bAz "egyéb pszichés fejlődési zavar" fogalom részlezető kategóriát 2001-től a statisztikai adatgyűjtés eltérő megnevezések mentén gyűjtötte. Az adatok tartalma az egyes években: - 2001/2002 – 2006/2007. tanév között: "Súlyos magatartási, tanulási zavar", - 2007/2008 és 2008/2009. tanévekben: "Viselkedés fejlődésének rendellenessége", - 2009/2010 – 2011/2012. tanév között: "Viselkedés fejlődésének rendellenessége (SNI A, illetve SNI B)", - 2012/2013. tanévtől: "Súlyos magatartás-szabályozási zavar".
cSzakképző intézmények esetén becsült adat.
dSzakképző intézmények esetén a fogyatékossági típusba nem sorolt SNI tanulókkal együtt.
Forrás: Belügyminisztérium, Kulturális és Innovációs Minisztérium
.