Tanév Iskola – feladat-ellátási helya Osztályterem Pedagógus Tanuló Nappali oktatásban tanulókból Osztályok a nappali oktatásban Egy osztályra jutó tanuló Egy pedagógusra jutó tanuló
összesen ebből: nappali oktatás külön osztályban, intézményben nevelt sajátos nevelési igényű hátrányos helyzetűb 9. évfolyamos nem szakképző évfolyamokonc szakképző évfolyamokond leány kollégiumban lakók aránya, %
1990/1991 417 3 707 12 779 222 204 222 204 .. 88 433 .. ..
77 582e
.. 7 608 29,2 17,4
1991/1992 534 3 999 12 683 221 720 221 720 .. 84 599 .. .. 83 861 .. 7 642 29,0 17,5
1992/1993 644 4 024 12 506 211 833 211 833 .. 80 119 .. .. 81 916 .. 7 542 28,1 16,9
1993/1994 661 3 996 12 509 198 859 198 859 .. 77 642 .. .. 78 721 .. 7 179 27,7 15,9
1994/1995 652 4 060 12 266 185 751 185 751 .. 73 796 .. .. 74 232 .. 6 795 27,3 15,1
1995/1996 642 4 073 11 399 172 599 172 599 .. 61 198 .. .. 68 786 .. 6 302 27,4 15,1
1996/1997 605 3 916 10 164 158 407 158 407 .. 59 578 .. .. 62 630 .. 5 743 27,6 15,6
1997/1998 548 3 861 9 339 143 911 143 911 .. 53 831 .. .. 55 992 .. 5 330 27,0 15,4
1998/1999 509 3 740 8 777 128 203 128 203 .. 35 229 73 159 55 044 49 446 .. 4 721 27,2 14,6
1999/2000 467 3 771 8 350 117 038 117 038 .. 33 066 59 088 57 950 44 747 .. 4 365 26,8 14,0
2000/2001f 485 3 320 8 150 121 400 120 330 .. 35 652 .. .. 46 016 .. 4 600 26,2 14,8
2001/2002 491 3 025 7 982 126 367 123 951 .. 34 210 60 355 63 596 47 715 10,0 4 816 25,7 15,5
2002/2003 502 3 086 8 425 126 768 123 341 272 .. 33 497 59 257 64 084 46 885 9,6 4 734 26,1 14,6
2003/2004 491 3 158 8 647 126 673 123 457 251 .. 33 531 56 056 67 401 46 487 10,0 4 759 25,9 14,3
2004/2005 511 3 199 8 577 126 908 123 403 395 18 676 32 823 56 014 67 389 46 607 9,6 4 842 25,5 14,4
2005/2006 537 3 253 8 938 126 211 122 162 347 25 780 33 276 55 503 66 659 46 326 10,1 4 920 24,8 13,7
2006/2007 580 3 325 8 947 124 466 119 637 117 28 566 32 780 55 381 64 256 45 207 9,7 4 925 24,3 13,4
2007/2008 600 3 355 8 942 129 066 123 192 219 27 769 32 012 54 736 68 456 45 602 9,0 5 057 24,4 13,8
2008/2009 586 3 396 8 706 128 848 123 865 225 31 949 32 852 54 096 69 769 45 711 8,7 5 071 24,4 14,2
2009/2010 623 3 639 8 824 135 268 128 674 195 37 509 34 270 55 138 73 536 46 949 7,5 5 296 24,3 14,6
2010/2011 651 3 956 9 314 137 489 129 421 345 40 330 35 386 50 462 78 959 47 073 7,2 5 345 24,2 13,9
2011/2012 687 4 161 9 035 139 823 129 440 190 40 399 35 507 42 311 87 129 47 334 6,9 5 313 24,4 14,3
2012/2013 690 4 204 8 910 130 319 117 543 187 37 486 37 033 31 077 86 466 43 977 6,9 4 844 24,3 13,2
2013/2014 724 3 977 8 547 117 262 105 122 197 18 989 35 015 9 827 95 295 39 160 7,3 4 702 22,4 12,3
2014/2015 683 3 839 8 124 102 482 92 536 147 8 376 32 068 1 620 90 916 34 273 7,8 4 624 20,0 11,4
2015/2016 598 3 656 7 446 90 178 80 493 147 8 752 30 400 968 79 525 29 119 8,3 4 231 19,0 10,8
2016/2017 610 3 596 7 382 105 742 78 231 98 7 686 30 265 4 917 73 314 28 504 8,8 4 084 19,2 10,6
2017/2018 552 3 546 6 124 101 688 74 104 57 6 533 28 046 5 726 68 378 26 701 9,0 4 012 18,5 12,1
2018/2019 514 3 377 6 111 93 879 68 863 17 5 562 26 358 5 197 63 666 24 756 9,4 3 885 17,7 11,3
2019/2020 499 3 392 5 946 91 224 65 771 13 4 704 25 019 6 326 59 445 23 704 9,3 3 747 17,6 11,1
2020/2021 455 2 769 4 793 70 075 54 272 13 3 802 20 950 .. .. 19 051 ..
3 660g
14,8g
11,3
2021/2022 454 3 344 5 454 84 664 64 411 221 4 282 25 558 9 629 54 782 23 128 8,3 4 155 15,5 11,8
2022/2023 450 3 168 5 302 85 539 59 642 36 3 807 21 742 17 474 42 168 21 125 7,9 3 291 18,1 11,2

Lábjegyzet

*A 2000/2001. tanév előtt a szakiskolai és szakmunkásképző iskolai nevelés és oktatás, a 2000/2001– 2016/2017. tanévekben a szakiskolai nevelés és oktatás, a 2016/2017–2019/2020. tanévekben a szakközépiskolai nevelés és oktatás.
aA 2013/2014. tanévtől módszertani változás, lásd Módszertan.
bA 2013/2014. tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók nélkül.
cA 2003/2004. tanév előtt a 9–10. évfolyamos tanulók száma.
dA 2003/2004. tanév előtt a 11. és magasabb évfolyamos tanulók száma.
eA gép- és gyorsíró szakiskolák adata nélkül.
fBecsült adatok.
gSzakképző intézmények esetén a nem nappali oktatással együtt.
Forrás: Belügyminisztérium, Kulturális és Innovációs Minisztérium
.