Megnevezés 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021a 2022 2023
A közösségi média eszköz típusa szerint
Közösségi oldalak 26,9 27,1 29,3 34,4 38,3 .. 39,9 44,8 49,8 .. 49,0
Blog vagy mikroblog 2,7 3,0 4,1 4,8 5,1 .. 4,1 4,2 3,6 .. 4,8
Multimédia taltalmakat megosztó oldalak 12,0 9,8 11,7 13,2 14,2 .. 11,2 10,8 13,0 .. 17,7
Wiki alapú, tudást megosztó eszközök 7,7 3,9 5,0 6,0 5,3 .. 2,8 2,1 2,6 .. ..
A közösségi média eszköz használatának célja szerint
A vállalkozás arculatának vagy termékeinek fejlesztése 15,2 .. 21,9 .. 27,5 .. 31,4 .. .. .. 39,1
Válaszadás fogyasztói kérdésekre és felvetésekre, fogyasztói vélemények beszerzése 8,1 .. 12,6 .. 17,4 .. 21,5 .. .. .. 20,5
A fogyasztók bevonása egy-egy termék fejlesztésébe vagy kialakításába 2,3 .. 3,9 .. 5,0 .. 6,5 .. .. .. 5,3
Üzleti partnerekkel vagy egyéb szervezetekkel való együttműködés 8,3 .. 8,4 .. 10,9 .. 11,0 .. .. .. 13,3
Álláshelyek meghirdetése 7,1 .. 12,8 .. 23,6 .. 27,2 .. .. ..
6,0b
Vélemények, szempontok, tudás megosztása a vállalaton belül 5,1 .. 7,7 .. 10,2 .. 9,9 .. .. .. 6,3

Lábjegyzet

*A táblázatban szereplő mutatók az EU vállalati IKT használatra vonatkozó modell kérdőívével összhangban nem kerülnek minden évben megkérdezésre.
a2021-ben módszertani változást vezettünk be. A 2019/2152/EU valamint a 2020/1197/EU rendelet szerint az adatszolgáltatói kör kijelölése valamint az adatok közlése statisztikai megfigyelési egység (enterprise) és nem jogi egység szinten történik. Egy statisztikai megfigyelési egységhez egy vagy több jogi egység is tartozhat. Az adatok 2021-től a C, D, E, F, G, H, I, J és L, M, N ágakon kívül a 95.1 szakágazatot is tartalmazzák.
bA csökkenés oka, hogy 2022. februárban megszűnt a legfontosabb közösségi média platformnak számító Facebookon az álláshírdetési funkció.
.