NyitóoldalÁROP-1.2.18/A-2013. - A projekt ismertetése

ÁROP-1.2.18/A-2013. - A projekt ismertetése

A projekt neve: A Központi Statisztikai Hivatal szervezetfejlesztésének megvalósítása. ÁROP-1.2.18/A-2013-2013-0013.
A projekt időtartama: 2013. szeptember 30. - 2014. június 30.
Elnyert támogatási összeg: 30 000 000 Ft

A támogatási döntés dátuma: 2013. november 12.

Kedvezményezett: KSH Központi Statisztikai Hivatal, 1024 Budapest, Keleti Károly u. 5-7. Postai cím: 1525 Budapest, Pf. 51. Központi telefonszám: (+36-1) 345 6000 Központi fax-szám: (+36-1) 345 6788

Közreműködő Szervezet: MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (2014. március 30-ig)

Irányító Hatóság: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség mint a Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága, 2014. április 1-jétől a Miniszterelnökség

Projekt leírás:

 

A KSH szervezetfejlesztése történik meg a következő tevékenységekkel:

  • Két funkcionális folyamat, az iratkezelési és az adatkiadási folyamat felmérése, és egyszerűsítése
  • Két módszer bevezetése az egyéni és szervezeti tudásmegosztásra
  • Változásmenedzsment műhely munka szervezése
  • CAF 2013 modellen alapuló önértékelési jelentés és intézkedési terv kidolgozása
  • Szervezeti célok meghatározása és szervezeti teljesítmény indikátorok kidolgozása

 

Projekt előrehaladása:

 

Hivatalosan változásmenedzsment műhelymunkával, azaz a 2013. szeptember 30-ai Fórummal indult a projekt, amelyet azóta még két Fórum követett: 2013. november 18-án, és 2013. december 16-án. Ezek témája az iratkezelés jelenlegi folyamata, az adatkiadásokkal összefüggő munkafolyamat tisztázása, egységesítése, az Iratkezelő rendszer és az Adatkiadási rendszer használata, valamint a hozzájuk kapcsolódó két munkafolyamat összehangolása volt. A fórumok a KSH minden munkatársa számára nyilvánosak voltak.

 

A fórumokon, műhelymunkákon feltárt folyamatok indokolták, hogy a hatékonyabb munkavégzés érdekében a KSH Iratkezelő rendszeréhez 2014. januárjában 200 db felhasználói licenc beszerzésére kerüljön sor.

 

2014. februárjától külső cég bevonásával megkezdődött a két funkcionális folyamat: az iratkezelési folyamat, és a közvetlen külső ügyfélkapcsolattal is rendelkező adatkiadási folyamat funkcionális részének átvilágítása, felülvizsgálata, és a hatékonyság irányában a folyamat fejlesztése.

 

2014. áprilisában – közbeszerzési eljárásban szervezetfejlesztési tanácsadó cég kiválasztását követően - került sor a CAF 2013 modellen alapuló önértékelési jelentés és intézkedési terv kidolgozására, valamint a szervezeti célok meghatározása és a szervezeti teljesítmény indikátorok kidolgozására, mérésére és teljesítmény beszámoló készítésére.

 

A projekt minden vállalt határidő tekintetében ütemezetten halad.

 

A projektzáró rendezvény várható időpontja: 2014. május 28.