NyitóoldalAdatszolgáltatóinknakKARÁT - Adatállományok átadása

KARÁT - Tájékoztató

A KSH az adatállományok átvételére és kezelésére egységes rendszert fejlesztett ki. Kialakítottuk a KSH-ba érkező, átvett adatállományok nyilvántartási rendszerét, az átvételhez és az állományok feldolgozásához kapcsolódó események egységes adminisztrálását, dokumentálását. Az adatokat biztonságos csatornákon keresztül küldjük és fogadjuk.

 

A KARÁT használatáról 2014-ben és 2015-ben képzéseket szerveztünk adatátadó partnereink számára. Amennyiben partnereink igénylik, 2016-ban további képzéseket tartunk.

 

Az új adatforgalmi rendszer, a KARÁT 2015. január 1-jén indult. Az adatátvételek több lépésben, fokozatosan kerülnek be az új rendszerbe. Az KARÁT rendszerbe bekerülő adatátvételek adatgazdái és adatbenyújtói e-mailben értesítést kapnak adatátadási feladataikról. A Karát határidő naplójában azonnal, a feladatlista tételek között a határidő előtt néhány hónappal jelennek meg az adatátadási feladatok. Az egyes szervezetek adatátadási kötelezettsége megtekinthető az Adatszolgáltatóinknak/Adatszolgáltatási kötelezettségek menüpontban.

 

A KARÁT rendszerben több csatornán lehet adatátadást teljesíteni.

 

  1. A KARÁT-alkalmazáson keresztül, manuális feltöltéssel. Ez az adatátadási mód nem igényel partneroldali fejlesztést, csak az adatátadó személy regisztrációját.
  2. Gépi interfészen keresztül, mely lehet a KSHKARAT nevű hivatali kapu, IBM MQ Websphere és Web Service igénybevétele.

 

A Karát-rendszer használatához a Dokumentáció menüpontból Felhasználói kézikönyv tölthető le. A Karát-rendszerrel kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit a karat@ksh.hu címre várjuk.