Ugrás a tartalomhoz

KARÁT - Tájékoztató

A KSH az adatállományok átvételére és kezelésére egységes rendszert fejlesztett ki. Kialakítottuk a KSH-ba érkező átvett adatállományok nyilvántartási rendszerét, az átvételhez és az állományok feldolgozásához kapcsolódó események egységes adminisztrálását, dokumentálását. Az adatokat biztonságos csatornákon keresztül fogadjuk.

 

Az új adatforgalmi rendszer, a KARÁT, 2015. január 1-jén indult. A KSH a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV. törvény, illetve az adatgazda-szervezetekkel kötött együttműködési megállapodások alapján a rendszerbe bevont adatátadások teljesítését a KARÁT-rendszeren keresztül várja. A KARÁT-rendszerbe bekerülő adatátvételek adatgazdái és adatbenyújtói e-mailben értesítést kapnak adatátadási feladataikról. A KARÁT határidőnaplójában azonnal, a feladatlista-tételek között a határidő előtt néhány hónappal jelennek meg az adatátadási feladatok. Az átadó szervezetek a kiküldött tájékoztató leveleken kívül adatátadási kötelezettségeiket a KSH honlapján az Adatszolgáltatóinknak/Adatszolgáltatási kötelezettségek menüpontban megjelenő határidőnapló alapján is nyomon követhetik.

 

A KARÁT rendszerben több csatornán lehet adatátadást teljesíteni.

 

  1. A KARÁT-alkalmazáson keresztül, manuális feltöltéssel. Ez az adatátadási mód nem igényel partneroldali fejlesztést, csak az adatátadó személy regisztrációját.
  2. Gépi interfészen keresztül, mely lehet a KSHKARAT nevű hivatali kapu, IBM MQ Websphere és Web Service igénybevétele.

 

A Karát-rendszer használatához a Dokumentáció menüpontból Felhasználói kézikönyv tölthető le.

 

A KARÁT használatáról a bevezetése óta több képzést tartottunk az adatgazda/adatbenyújtó szervezetek számára. Igény esetén erre lehetőség van.

 

A Karát-rendszerrel kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit a karat@ksh.hu címre várjuk.